poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Domowe sushi

Wykonanie domowego sushi może być proste i tanie. Zapraszam do zapoznania się z moim przepisem. Postawiłam na bardziej europejskie sushi, jedyna ryba jaką wykorzystuje to łosoś.





Moja lista zakupów to
  • nori czyli wodorosty
  • ocet ryżowy
  • wasabi
  • sos sojowy
  • ryż - ja osobiście preferuję ryż jaśminowy ale można też skorzystać z innych rodzajów ryżu
  • łosoś wędzony
  • rzodkiewka
  • ogórek zielony
  • awokado
  • serek śmietankowy - może być philadelphia
  • bambusowa mata do zawijania - jeśli robimy sushi pierwszy raz będzie nam potrzebna
  • pałeczki - nie są niezbędne ale sushi jedzone pałeczkami smakuje o wiele lepiej


Gotujemy ryż. Do ugotowanego ryżu dodajemy ocet ryżowy (na 250g ryżu dodajemy około 3-4 łyżek octu) i zostawiamy do wystygnięcie. Ogórka, łososia, awokado i rzodkiewkę kroimy w cienkie podłużne paski. Na wodorostach rozprowadzamy ryż (jeśli będziemy moczyć ręce w wodzie łatwiej będzie nakładać ryż), mniej więcej w 1/4 wodorosta robimy palcem wgłębienie na nasze składniki. Smarujemy wgłębienie serkiem philadelphia, wasabi i dodajemy pokrojone składniki. Całość zwijamy za pomocą maty. Matę zawijamy od dołu w kierunku do środka tak aby zakleić całą zawartość. Tak zawiniętą rolkę kroimy na kilka części. Sushi w czasie jedzenia możemy moczyć w sosie sojowym.



Przepis jak widzicie jest bardzo łatwi i nawet początkująca osoba powinna sobie z nim poradzić. Oczywiście możecie eksperymentować ze składnikami, ja podałam wam przepis na sushi, który mi najbardziej odpowiada. Dajcie znać co myślicie o sushi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)