środa, 8 kwietnia 2015

Produkty bezglutenowe + Jak zrobić mąkę bezglutenową?









Ostatnio zainteresował mnie temat produktów bezglutenowych. Moja dobra znajoma nie toleruje glutenu i często skarży się, że ma ochotę na coś czego jej nie wolno. Postanowiłam trochę poszperać i pomóc jej urozmaicić kuchnie. No i oczywiście podzielić się z wami moimi doświadczeniami w tej sferze.





Zaczęłyśmy od sklepów ze zdrową żywnością, muszę przyznać, że znalazłam kilka produktów wartych uwagi i postanowiłam je przetestować. Na pierwszy ogień poszedł napój sojowy bezglutenowy, ciekawy smak trochę przypominający mleko. Można zaliczyć na plus, jeżeli ktoś nie toleruje zwykłego mleka ten napój może być całkiem niezłą alternatywą. Kolejny był makaron spaghetti, ze względu na swoje właściwości trochę droższy niż zwykły ale w smaku bardzo dobry. Ostatnim produktem była mąka kokosowa, która najbardziej mnie zaintrygowała. Jak się okazało mąka kokosowa jest świetnym rozwiązaniem dla diabetyków. Posiada dużą ilość błonnika i mało węglowodanów, nie podnosi poziomu cukru we krwi co chroni przed cukrzycą. Dodatkowo chroni przed rakiem i pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi. No i tak oto stwierdziłam, że mąka kokosowa zawita w mojej kuchni na stałe :) Ceny mąki kokosowej nie są w cale bardzo wysokie, ja moją kupowałam tutaj .









A tu dla bardzo oszczędnych i chętnych na pichcenie postanowiłam też przedstawić przepis na przygotowanie mąki kokosowej no i powstanie nam też mleko kokosowe:)

- kupujemy 200g wiórek kokosowych
- wiórki zalewamy wodą i zostawiamy na noc
- następnego dnia podgrzewamy wiórki tak aby były w miarę ciepłe
- miksujemy blenderem
- sitko okładamy gazą, wlewamy mleko i odsączamy
- wiórki po raz kolejny zalewamy wodą i blendujemy
- odsączamy
- otrzymujemy mleko kokosowe i wiórki, które posłużą do przygotowania mąki
- piekarnik rozgrzewamy do 100 stopni
- na blaszce rozkładamy wiórki
- pieczemy około 1,5 godziny co jakiś czas mieszając

Przygotowanie zajmuje trochę czasu ale mamy za to zdrową i pyszną mąkę. Jak dla mnie obie wersje mąki kupna i domowa to dobre rozwiązanie. Używacie mąki kokosowej? Co o mniej myślicie ? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)