środa, 8 kwietnia 2015

Sposoby na jajka

Jajko to popularny produkt ale przyznajcie sami pewnie nie jadacie na co dzień zbyt dużej ilości jajek. I to jest duży błąd bo jajko jest zdrowe, pyszne i dodatkowo bardzo sycące. Przedstawię wam dzisiaj kilka moich ulubionych sposobów na przygotowanie śniadania przy udziale jajka.







Jajko na twardo
Jedna z bardziej popularnych form jajka. Ja lubię kiedy żółtko jest delikatnie miękkie, tak 6 minut od momentu zagotowania wody i są boskie.


Jajko w mundurku
Tutaj na początku miałam problem ;p
Do wody dodajemy odrobinę octu, jajko rozbijamy do miseczki. Kiedy woda się zagotuje mieszamy ją aby cały czas tworzyła wir, następnie delikatnie przelewamy nasze jajko. Jajko powinno gotować się około 3 minuty.


Jajecznica
Przepisów jest niesamowicie wiele, nie będę wam dokładnie opisywać jak ją przyrządzam bo za każdym razem jest trochę inaczej. Wszystko zależy od tego co akurat mam w lodówce i mogę wykorzystać, ale zdradzę wam, że mój ulubiony składnik to grzyby.




Omlet
W moim śniadaniu pojawia się najczęściej. Jego wykonanie jest bardzo proste. Należy pamiętać aby do jajek dodać wodę (mniej więcej na dwa jajka łyżka wody) dzięki temu nie rozpadnie się tak szybko i będzie bardziej puszysty. Składniki, które dodajemy do naszego omleta też zależą od osobistych preferencji. Ja najczęściej dodaję plasterek wędliny, pomidora, paprykę i szczypiorek.





Pasta jajeczna
Uwielbiam, kocham i tak dalej. Niestety bardzo rzadko ją jadam ze względu na majonez. Najlepsza pasta to ta najprostsza. Ja na tarce ścieram jajka, dodaję szczypiorek, majonez, odrobinę soli i pieprzu.


Jajko sadzone z tostem
Kiedyś nie byłam fanką jajek sadzonych, teraz bardzo je lubię. Najczęściej smażę jajko, do smaku przyprawiam je odrobiną chilli i kładę na tosta. Czasem za pomocą foremki robię serduszko w toście, tosta kładę na patelni i do środka wbijam jajko. Takie śniadanie wygląda bardzo ładnie i idealnie nadaje się jeśli chcemy sprawić przyjemność bliskiej osobie.





Oczywiście sposobów na jajka jest dużo więcej, ja chciałam się podzielić moimi ulubionymi. W jakiej formie wy lubicie jadać jajka? Jak znacie jakieś fajne przepisy podzielcie się z chęcią skorzystam i urozmaicę coś w mojej kuchni :)



4 komentarze:

  1. dzisiaj własnie próbowałam zrobic jajko w mundurku :) niestety 'rozbebłało' się po całym garnku haha ;-)
    świetny post !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) no nie lekko z tym jajkiem w mundurku, czasem wychodzą, a czasem nie ;p

      Usuń
  2. jajko w każdej postaci jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko takie proste i szybkie a takie pyszne :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)