piątek, 17 kwietnia 2015

Nasiona szałwii hiszpańskiej


Dzisiejszy post dotyczy konkretnego produktu, którym są nasiona szałwii hiszpańskiej. Kilka miesięcy temu natrafiłam na tą nazwę w internecie i postanowiłam przyjrzeć się bliżej jakie jest działanie tego produktu i jak go używać.









Dowiedziałam się, że nasiona szałwii hiszpańskiej cenione są za swoje właściwości zdrowotne i były one jedną z najważniejszych upraw Azteków. Nasiona są bogate w wapń, żelazo i omega 3, zawartość omega 3 jest dużo większa niż w łososiu, który uchodzi za skarbnicę tego składnika. W czym pomogą nam nasiona szałwii? Omega 3 działa wspomagająco na układ nerwowy, dzięki czemu uspokaja nas i pomaga w sytuacjach depresyjnych. Dodatkowo wspomaga pracę mózgu, przyśpiesza uczenie się i poprawia koncentrację. Informacje te bardzo mnie zachęciły do wypróbowania nasion szałwii hiszpańskiej, szczególnie, że często jestem roztrzepana i zapominam o wielu rzeczach. Pomyślałam, że warto sprawdzić czy zadziałają na moją koncentrację.




Jak ja stosuję?
W ciągu dnia nie można przekraczać porcji 15g czyli około trzech łyżeczek. Nasiona możemy dodawać do musli, soków czy ciast. Mi bardzo przypadła do gustu wersja z musli. Ostatnio robiłam koktajl owocowy z truskawek, kiwi oraz bananów, dodałam do tego łyżkę nasion i smakowało wyśmienicie. Pole do popisu jest bardzo duże i możemy dodać nasiona do wielu dań.





Jakie są moje wrażenia?
Dalej bywam roztrzepana ale muszę przyznać, że widzę pozytywne rezultaty :) Kiedy czytam książkę dużo łatwiej mi się skupić, a czytając nowe informacje łatwiej i szybciej je przyswajam. Dodatkowo mam wrażenie, że przed okresem nie ma tak sporych napadów smutku i płaczu jak wcześniej. Może to efekt placebo ale jak dla mnie jest na plus :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)