czwartek, 16 lipca 2015

Masz ochotę na chipsy? Zrób sobie zdrowe chipsy z cukini! :)))



O zdrowych chipsach jest dość głośno, dużo osób robi je z batata czy cukinii. Sama jak do tej pory nie odczuwałam większej potrzeby jedzenia chipsów ale nadszedł dzień kiedy napadł mnie głód i nie mogłam przestać o nich myśleć. Spowodowała to reklama w telewizji, chipsy były w mojej głowie cały czas. Jako, że staram się cały czas dbać o dietę i nie ruszam tych niezdrowych rzeczy cukinia okazała się genialnym wyjściem z sytuacji. Podrzucam wam także przepis w razie gdybyście poczuli nieodpartą potrzebę pożarcia chipsów, a i będzie do tego pyszny zdrowy dip czosnkowy! :)


Cukinia w trakcie pieczenia dość mocno się kurczy więc jeśli macie ochotę na więcej chrupania zdecydujcie się na większą jej ilość. Potrzebujemy cukinię, oliwę i przyprawy. Ja dodałam bazylię, sól, pieprz, tymianek i oregano. Możemy dodać tylko część tych przypraw abo postawić na zupełnie inne, fajnie sprawdzą się też zioła prowansalskie i czosnek granulowany.


Blaszkę, wykładamy papierem do pieczenia, układamy na niej pokrojoną w plastry cukinie, polewamy delikatnie oliwą i posypujemy przyprawami. Piekarnik powinien być rozgrzany do 100 stopni Celsjusza, a nasza cukinia musi w nim spędzić około 1,5 godziny. Niestety niecierpliwy będą musieli trochę poczekać ale za to później będzie świetnie smakowało! Nie polecam dawać wyższej temperatury i liczyć na to, że chipsy zrobią się w krótszym czasie, może się to jedynie skończyć niesmacznymi i spalonymi chipsami. W międzyczasie możemy za to przygotować sobie jeszcze pyszny dip czosnkowy. Potrzebujemy jogurt naturalny, dwa ząbki czosnku, sól i pieprz. Do jogurtu dodajemy szczyptę soli i pieprzu, wyciskamy czosnek i dokładnie mieszamy. Dip najlepiej zostawić w lodówce na minimum 30 minut aby wszystkie składniki połączyły się ze sobą. Gwarantuję, że będzie pysznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)