środa, 2 września 2015

Jakie produkty szkodzą na migrenę?


Od wielu lat borykam się z migreną, kiedyś dość często dawała o sobie znać, teraz jest o wiele lepiej. Osoby cierpiące na migrenę wiedzą jak potrafi utrudnić życie. Czasem ciężko wytrzymać w pracy czy na spotkaniu ze znajomymi, marzy się jedynie o tym aby położyć się w ciemnym pomieszczeniu i pozbyć bólu. Od pewnego czasu jednak bardziej zwracam uwagę na to co jem i muszę przyznać, że widzę znaczną poprawę. Bóle migrenowe dalej się pojawiają ale w dużo mniejszej częstotliwości co bardzo mnie cieszy. Chciałabym przekazać wam kilka porad, do których ja się zastosowałam. Warto spróbować może i wam pomoże :)



Należy spożywać regularne posiłki i oczywiście nie zapominajmy o śniadaniu bo jest ono najważniejsze, głód może powodować migrenę.

Bardzo pomaga prowadzenie dzienniczka, spisujcie wszystko co jecie każdego dnia. Jeżeli dopadnie nas migrena możemy sprawdzić czy poprzednim razem też była ona związana z produktem, który znalazł się w naszym posiłku. Takie rozwiązanie na prawdę bardzo pomaga! Ja zmniejszyłam w mojej codziennej diecie ilość kofeiny, nie służył mi również ser feta. Kiepsko działa na mnie również czekolada. Oczywiście taki dzienniczek musimy prowadzić przez dłuższy czas aby mieć pewność, że coś nam nie służy.

Powinniśmy uważać, na produkty zawierające tyraminę. Niestety niemożliwe jest określenie ile w danym produkcie się jej znajduje, może to być zależne od tego jak bardzo dojrzały jest produkt, dlatego ciężko przewidzieć, który produkt może nam akurat zaszkodzić. Tyraminę znajdziemy między innymi w takich produktach jak sery żółte, pleśniowe czy mozarella. Jest również w rybach, niektórych podrobach, przetworach z soi, koncentratach mięsnych, bobie, winach typu wermut, salami, sosach sojowych, kawiorze czy czekoladzie.


A wy macie jakieś sposoby na migrenę? Szkodzą wam jakieś produkty?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)