poniedziałek, 9 marca 2015

Szybko i zdrowo - kurczak z grilla

 Szybko i zdrowo - będą to moje pomysły na szybki obiad, kolację czy posiłek do pracy. Będę pomysły dorzucała co jakiś czas, mam nadzieje, że okażą się przydatne, szczególnie, że w dzisiejszych czasach ciągle gdzieś pędzimy i często brakuje nam czasu :)


Niestety często zrobienie zdrowego posiłku zabiera nam sporo czasu, ale jest wiele sposobów na przygotowanie szybko czegoś zdrowego. Ja osobiście nie jestem fanką potraw gotowanych, jadam je ale nie, aż z takim apetytem. Jeśli chodzi o potrawy smażone, bardzo lubię, jednak ograniczam do jak najmniejszej ilości. Zostaje nam więc coś pomiędzy czyli grill. Jak dla mnie to najlepsza opcja, mięso bądź ryba przyrządzana na grillu zawsze świetnie smakuje, a dodatkowo nie zawiera wiele tłuszczu. Tak więc często potrawy w moim domu przyrządzane są na grillu elektrycznym, wystarczy np. kurczaka dzień wcześniej wieczorem zamarynować aby przeszedł smakiem przypraw, a na następny dzień wrzucić go na rozgrzanego grilla, jest gotowy w 5 minut, do tego sałata pokropiona cytryną i oliwą, i obiad mamy gotowy w 15 minut.







Przykładowy przepis, można tutaj urozmaicać według własnych upodobań.

Składniki marynata :
pierś z kurczaka 500g
oliwa z oliwek - 1 łyżka
papryka słodka - 1 łyżeczka
bazylia - 1/2 łyżeczki
pieprz
sól
czosnek - 1 ząbek
musztarda dijon - 1 łyżeczka

 Na sałatę:
sałata kilka listków
jogurt naturalny - 1 łyżka
migdały - garść

Mięso kroimy na drobne kawałki, dodajemy wszystkie przyprawy i zamykamy w pudełku na noc. Następnego dnia mięso wrzucamy na grilla, grilujemy około 5 minut. Sałatę myjemy i dodajemy trochę migdałów, a następnie polewamy jogurtem naturalnym. Obiad jest gotowy dosłownie w kilka chwil.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)