wtorek, 24 marca 2015

Szybko, smacznie i egzotycznie - sałatka z czerwonego ryżu

Chciałam wam przedstawić jeden z mój ulubionych przepisów na obiad bądź przekąskę, ja często taki posiłek zabieram ze sobą do pracy jako drugie śniadanie.



Składniki

- Do wykonania tego dania wykorzystuję ryż czerwony pełnoziarnisty bio planet, bardzo lubię ten produkt ze względu na jego ekologiczny skład i pyszny słodki smak.
- Owoce i warzywa, można tutaj zaszaleć według uznania. Ja dodaję ananasa, marchewkę, kukurydze, suszone pomidory i skórkę z cytryny.
- Orzechy włoskie
- Miód
- Jogurt naturalny lub grecki
- Curry
- Sól
- Pieprz







Przygotowanie jest bardzo proste. Gotujemy ryż, około 40 minut pod przykryciem na małym ogniu, proporcje to dwie szklanki wody na jedną szklankę ryżu.
W międzyczasie szykuję sos, do małego jogurtu naturalnego dodaję dużą łyżkę miodu, pół łyżeczki curry, szczyptę soli i pieprzu. Następnie kroję ananasa, marchewkę i suszone pomidory na drobne kawałki. Kiedy ryż się ugotuje dodaję pokrojone składniki, skórkę z cytryny, orzechy włoskie i polewam sosem.







Sałatka z ryżu czerwonego pełnoziarnistego jest taką potrawą przy, której możemy zaszaleć. Wystarczą niewielkie zmiany, a nabierze całkiem nowego smaku. Przykładowo możemy dodać trochę sera pleśniowego, a zamiast słodkiego sosu zastosować sos czosnkowy i potrawa będzie smakowała całkiem inaczej. Eksperymentujcie i dajcie znać w jakiej formie wam najbardziej smakuje czerwony ryż, jeśli macie jakieś fajne pomysły i przepisy podzielcie się :)

2 komentarze:

  1. Nigdy nie spotkałam się z czerwonym ryżem, czy jest on zdrowszy od brązowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż ten od brązowego różni się głównie smakiem. Ryż czerwony jest słodki i świetnie nada się bardziej do deserów i przekąsek, działa też wzmacniająco na organizm :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)