piątek, 24 kwietnia 2015

Ksylitol


Dzisiaj post związany z konkretnym produktem. Znacie ksylitol? Pod tą tajemniczą nazwą kryje się cukier brzozowy. Postanowiłam napisać o tym produkcie ponieważ ma on mnóstwo zalet i warto się mu bliżej przyjrzeć. Świetnie nada się u osób na diecie, jak pisałam na początku przechodząc na dietę warto zmienić produkty w naszej kuchni. Nie musimy całkowicie rezygnować z cukru, którego lubimy dodawać do kawy czy herbaty. Możemy zdecydować się na jego zdrowszą wersję czyli cukier brzozowy.







Co sprawia, że  Ksylitol jest taki wyjątkowy?

  • Ksylitol jest pochodzenia naturalnego, pozyskuje się go z brzozy. 
  • W ciągu dnia nasz organizm wytwarza około 15 g ksylitolu w procesie trawienia. 
  • Zawartość kalorii w ksylitolu jest o 40% mniejsza niż w zwykłym cukrze, zawiera on też 75% mniej węglowodanów. 
  • Warto także zwrócić uwagę na jego inne właściwości zdrowotne, zawiera pięciowęglany dzięki czemu ma właściwości bakteriobójcze. Pomaga przy walce z zakażeniem jamy ustnej i nie przyczynia się do powstawania próchnicy. 
  • Ksylitol indeks glikemiczny. Indeks glikemiczny ksylitolu jest równy 8. Jest to parokrotnie niższa wartość niż w zwykłym cukrze. Dlatego ksylitol jest bezpieczny dla naszego zdrowia i może być spokojnie spożywany przez diabetyków.

     

Czytając o ksylitolu znalazłam jeszcze więcej informacji na temat jego zdrowotnych właściwości ale postanowiłam przedstawić te najważniejsze. Byłam w szoku jak łatwo można zamienić zwykły niezdrowy cukier na produkt smakujący tak samo, a posiadający dodatkowo właściwości zdrowotne.


Tutaj kupowałam Ksylitol

1 komentarz:

  1. Super post!
    Ta tajemnica nazwa 'ksylitol' dla wielu przestała być tak tajemnicza ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze. Motywuje mnie to do dalszego pisania :)